zaterdag 1 oktober 2011

Mooie tentoonstelling in Jacksonville

Inmiddels ben ik al weer een weekje terug van vakantie waar ik een erg mooie tentoonstelling heb bezocht. 7 Quiltersgildes vanuit Florida organiseren jaarlijks, meestal in het laatste weekend van september, een tentoonstelling in het congrescentrum van Jacksonville. Wat Moest ik verwachten aan verschillende en hoeveelheden quilts, maar ook welke en wat voor winkels zou ik aantreffen....?
Ik kan niet anders zeggen, het was geweldig! Er hingen ongeveer 450 quilts in van allerlei afmetingen. Zowel machinaal, als met de hand gepatcht en gequilt. Er waren 71 winkeltjes die stoffen, een groot assortiment aan fournituren en zelfs tops en hele quilts verkochten. Dus naast tijd nodig te hebben om alle quilts te zien had ik ook zeker zoveel tijd nodig om alle winkeltjes uit te checken.
Het thema van de tentoonstelling was " The sky's the limit" Dat was ook duidelijk terug te zien in de verschillende quilts. Ik wil graag een paar quilt met jullie delen.








Tot op de millimeter nauwkeurig gepatcht maar ook erg leuk gequilt. Dit soort quilts spreken mij erg aan om de felle kleuren en het mooie contrast met zwart.








































En dan natuurlijk nog een aantal Kaffe Fassett variaties.....
Ik heb natuurlijk ook een leuk stapeltje gekocht en mee genomen om nu thuis eens een leuk patroon gaan kiezen en te gaan maken. Verzamelen is natuurlijk al heel erg leuk maar wil er graag ook iets van gaan maken:-)






Groet, Corrine


0 reacties:

Een reactie posten